DIGITAL DREAM – JEDAN OD NAJBOLJIH FOTO STUDIA U BEOGRADU

 

-Digital Dream je foto studio ušuškan u jednoj od kuća u simpatičnoj ulici Račkoga broj 5, blizu botaničke bašte u samom centru grada. Višedecenijsko iskustvo u bavljenju ovim poslom kao i komfor i ljubaznost koja se može primetiti na prvi pogled je najbolje da sami isprobate ukoliko ne verujete i sigurno se nećete pokajati. Dragana Draganović i njen suprug Vojin će nam otkriti neke od mnogoborojnih detalja i saveta koji su neophodni da bi započeli ili bili uspešni i profesionalni u ovom poslu.

mara 1

 

 

Kako ste krenuli u svet fotografije ?

-U svet fotografije sam ušla sasvim slučajno. Tražeći posao u ludim 90-tim, prijatelj mi je pomogao da se zaposlim u foto radnji ,,Canon“  u Novom Sadu. Bilo je to u vreme prvih digitalnih foto radnji, sa najboljom I najnovijom opremom. Znanja i iskustva koja sam stekla tamo su neprocenjiva. Dolazila sam u kontakt sa mnogim našim fotografima, stekla znanje fotografisanja, postprodukcije, priprime za štampu i naravno same štampe. I kad jednom uđete u taj svet, tu i ostajete. Fotografisanje je jedan od najzanimiljivijih poslova na svetu za mene.

Bavili ste se fotografijom i u inostranstvu ?

-Radila sam u ‘Cover Girl photo studio’ u Dablinu. Tu sam zaista dobila šansu da raširim svoja krila kao fotograf. Prvo sam primljena kao fotograf, da bi nakon mesec i po dana postala glavni fotograf, a nakon tri godine i menadžer. Zanimljiva je priča mog prvog radnog dana u CoverGirl studiju. Imala sam veliku tremu. Moj engleski nije bio najbolji. Znala sam da me posmatraju. Objasnili su mi šablon po kome rade, kakve fotografije im trebaju. Kad sam odradila ono što se od mene zahtevalo, zamolila sam menadžerku da mi dozvoli 5 minuta sa mušterijom, da probam da je fotografišem kako ja mislim da treba. Složila se, sa izrazom lica koji nije obećavao moj opstanak u studiju. Na kraju radnog dana, pozvala me je u kancelariju vlasnica studija, stavila ispred mene katalog sa fotografskim aparatima i opremom i rekla mi da izaberem šta hocu da kupim. Sutradan su raščistili jednu veću prostoriju i rekli mi da je to studio koji samo ja mogu da koristim. Nova oprema i studio, raj za fotografe.

Naime, moja prva mušterija je kupila fotografije u vrednosti od 2300 evra, i to od onih što sam fotografisala zadnjih pet minuta.

Digital Dream je postao veoma popularan u Beogradu, gde leži tajna uspeha ?

-Mislim da je u ptanju kompletna usluga koju mi nudimo. Kod nas dobijaju uslugu prefesionalnog šminkera i fotografa, fotografije koje će sa ponosom pokazivati. Atmosfera je vrlo opuštena. Svi smo tu sa jednim ciljem, da stvorimo nešto lepo i da uživamo u procesu stvaranja. Naš moto je ‘Ne postoji ne fotogenična osoba’. Za lošu fotografiju uvek je kriv fotograf, ne model.

 

I Vaš muž sa kojim vodite firmu se bavi fotografijom ?

-Vojin je zadužen za fotografisanje predmeta i proizvoda. U danasnje vreme internet prodaje, vrlo je važno da fotografija privuče potencijalne kupce proizvoda.Sve veći broj firmi se danas odlučuje da fotografisanje prepusti profesionalcima.

Sa kojim firmama najviše sarađujete i koje tipove poslova najviše preferirate ?

-Veliki je broj firmi sa kojima sarađujemo. Ne bih da izdvajam neke posebno jer su nam sve podjednako važne. Najlepše od svega je da se saradnja sa svim firmama nastavlja, što samo pokazuje da su zadovoljni pruženom uslugom.

-Preferiramo upavo ovo što radimo: fotografisanje ljudi, proizvoda i firmi. Ne radimo svadbe i ostale proslave. Svaka osoba, porodica, proizvod ili firma su različiti, tako da radimo uvek nešto novo i zanimljivo.

Cene usluga uopšte nisu skupe, da li je to jedna od glavnih taktika kojom osvajate tržište ?

-Cene usluga su izuzetno niske za posao i kavlitet koji radimo. Naše usluge nisu ni najjeftinije ni najskuplje u gradu. Prilagođene su uslovima u kojima živimo. Opredelili smo se za to da bi ljudi mogli da priušte naše usluge. Ne bi nam išlo u korist da studio bude prazan, a da ljudi ne mogu sebi da priušte zadovoljstvo profeisonalnog foto studia.

Primetili smo da vodite strategiju zadržavanja klijenata, što je danas retkost i uglavnom se dosta njih bazira samo na kvantitetu, ali ne i kvalitetu ?

-Zadržavanje klijenata je nešto na šta smo zaista ponosni. Naše zanimanje obično nema stalne klijente, ali mi smo postigli da nam se klijenti vraćaju. Veliki je broj onih koji redovno dolaze, svakih nekoliko meseci. Porodice uglavnom dolaze jednom godišnje, da bi se zabeležilo na fotografijama kako deca rastu. Firme sa kojima sarađujemo, za svako sledeće fotografisanje uvek angažuju nas.

-Za opstanak bilo koje firme kvalitet je NAJVAŽNIJI. Sve mora biti izuzetno kvalitetno i profesionalno urađeno. Od prvog kontakta sa ljudima, do preuzimanja fotografija, sve je bitno. Kvalitet, ljubaznost i profesionalnost su osnova. Klijenti vrlo brzo shvate da smo tu da im pomognemo da dobiju fotografije kakve žele.

Jedno uobičajeno pitanje koje postavljamo svima, kako bi izgledala SWOT analiza Vaše firme ?

Snage (Strengths):

-Vrlo smo motivisani. Kvalitetan rad, ljubaznost i  profesionalizam.

Slabosti (Weekness ):

-Nemamo slabosti.

Šanse (Opportunities):

-Sve veća potražnja za kvalitetnim fotografijama za profesionalne i privatne potrebe.

Opasnosti (Threats):

-Ekonomska nestabilnost zbog koje ljudi ne mogu da priušte usluge profesionalnog fotografa.

Koliko je bitna edukacija u ovom poslu ?

-Jako je bitna edukacija. Na polju fotografije uvek postoje novine. Moramo biti upoznati sa svim što je novo u svetu fotografije. Neke informacije ćemo prihvatiti i iskoristiti, a neke nećemo, ali moramo biti upoznati sa svim.

Koji je Vaš glavni savet, kako početi sa ovom vrstom biznisa, i koliki je odprilike potreban početni kapital ?

-Glavni savet mojim budućim kolegama je da moraju dobro znati ovaj posao. Na žalost rasprostranjeno je mišljenje da je za fotografiju dovoljno pritisnuti dugme na nekom dobrom foto aparatu. Dvadeset godina učim sve što mogu da saznam o fotografiji, i što više znam svesna sam toga koliko još moram da naučim.

-Beograd je veliki grad i ima mesta za mnogo studija kao što je naš. Nama veću štetu donose oni koji ovaj posao rade jako loše, tako da su ljudi razočarani u profesionalne fotografe.

-Uvaženo je mišljenje da za pokretanje fotografskog biznisa nisu potrebne velike pare, kao za neke druge delatnosti, ali budimo realni. Dobar profesionalni aparat kosta hiljade evra.

-Tu je zatim sva prateća oprema koja je potrebna. Ja sam konkretno uložila oko 10 000 evra za otvaranje studija. I to je samo početak. Mesečni troškovi su jako visoki, takodje u hiljadama evra. Naravno ovo se odnosi na to ako želite kvalitetan studio, koji će vam olakšati rad.

Da li se bavite još nekim poslom paralelno sa vođenjem foto studija ?

-Ne. Ovo je naša glavna i jedina delatnost za sada.

 

 Pogledajte i sami kako izgledaju neke od fotografija:

DSC_3222_1200x800-1024x682   DSC_6744_1204x800-1024x680           DSC_6566_533x800     DSC_8703_533x800     DSC_8352_1200x800-1024x682wonderland sshow13

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>